יהלומים אתיים: איך לקנות יהלום נטול עימותים ב-2023

כרייתזה דורשת עבודה פיזית מפרכת שיכולה להיות מנוצלת על ידי האנשים הלא נכונים

יהלומים צריכים לייצג זיכרונות והבטחות, אבל למרבה הצער יהלומים רבים נכרו בתנאים לא בטוחים או באזורי עימות. זה יכול להיות קשה מאוד לוודא שהיהלום שלך הוא למעשה אתי וללא קונפליקטים. הנה המדריך שלך לרכישת יהלום אתי ולהיות צרכן מודע יותר של יהלומים, כך שתוכל לקנות עם מצפון צלול כמו יהלום חתוך היטב.

מאיפה באים יהלומים

ראשית, חשוב להבין מהיכן מגיעים יהלומים וכיצד הם מיוצרים.

יהלומים נוצרים הרחק מתחת לפני השטח של כדור הארץ, שם הם נדחסים לגבישים במהלך מיליוני שנים. לאחר מכן הם מתפרצים מתוך צינורות עמוק מתחת לאדמה, ויוצרים את המרבצים שנכרים היום. ישנן מגוון שיטות המשמשות לכריית יהלומים אלו, אך רובן מקורן בכרייה פתוחה, תת קרקעית או סחף. כרייה בבור פתוח ותת-קרקעי מבוצעות לרוב על ידי חברות כרייה גדולות עם טכנולוגיה חדישה, אך כריית סחף יכולה להיות בלתי מוסדרת ומתבצעת ביד. זה דורש עבודה פיזית מפרכת שיכולה להיות מנוצלת על ידי האנשים הלא נכונים.

יהלומי דמים

נוסף על תנאי העבודה המסוכנים, סחר היהלומים במדינות רבות באפריקה שימש למימון מלחמות אזרחים ולמימון ממשלות לא לגיטימיות. יהלומים אלו קיבלו את המונח "יהלומי דם" על ידי האו"ם בתחילת שנות ה-90, אשר זכה לפופולריות והביא לידיעת הציבור בסרט "יהלום דם" מ-2006 בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו. המונח מתאר באופן ספציפי יהלומים שנכרו באזור מלחמה, בדרך כלל על ידי עובדים בשכר נמוך או משועבדים, ונמכרים כדי לממן קבוצות מורדים ואלי מלחמה. הכסף מושקע אז על נשק ותשתיות כדי להמשיך ולפגוע באזרחים חפים מפשע במדינותיהם. קבוצות מורדים אפילו נלחמות ביניהן על השליטה במכרות יהלומים, וגורמות לשפיכות דמים מיותרת עוד יותר. בגלל האלימות והאכזריות האלה, יהלומי הדם האלה מכונים כך.

יהלומי מעבדה

הדרך הטובה  ביותר לוודא שהיהלום שלך נקי לחלוטין מעימותים היא לרכוש יהלום שגדל במעבדה. יהלומים שגדלו במעבדה זהים לחלוטין ליהלומים טבעיים הן מבחינה כימית והן במראה, אך הם מעשה ידי אדם במעבדה ולא לקוחים ממקורות טבעיים. תהליך זה מונע לחלוטין את הבעיות הרבות שמגיעות עם כריית יהלומים ברחבי העולם, ויכול לדלג על כל העסקאות המפוקפקות שעלולות להביא יהלום דם לתכשיטן. הם גם האפשרות הידידותית יותר לסביבה, מכיוון שהם מסוגלים להגן על סביבות מפני נזקי חפירה וקידוח יהלומים מתחת לפני כדור הארץ. אם אתה יודע שהיהלום שלך מיוצר במעבדה, לא תהיה אי ודאות לגבי מקורו, ויכולה לתת לך שקט נפשי מוחלט. יהלומים שגדלו במעבדה מגיעים במחיר נמוך משמעותית מיהלומים שגדלו באופן טבעי, כך שתוכלו לקנות יהלום גדול עוד יותר באותו המחיר. 

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תוכן עניינים